2018-01-30

Intervju med fansinisterna: Erik Bogne!



Berätta lite om dig själv, vem är du? 

Mitt namn är Erik Bogne, Jag är från en liten stad vid kusten känd som Oxelösund. För ett och ett halvt år sen flyttade jag till Malmö "seriernas stad" för att följa min dröm om att komma in på Kvarnby serieskola och bli en fullfjädrad serieskapare! Nu är jag och mina klasskamrater inne på den andra terminen av året och hittills är det den mest givande och kreativa upplevelse jag verit med om.

Vad gör du för serier och hur började det? 

För tillfället jobbar jag på en längre fantasyserie vars titel förblir en hemlis. Men hör och häpna! Första kapitlet av denna mystiska serie kommer finnas tillgänglig på vårt bord i år tillsammans med andra spännande titlar. Där hittar ni oss och våra serier hittar er.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Tillsammans med min talangfulla kollega, Milad Shirvan, representerar jag FRI AGE COMIX - en studio för oss serieskapare med siktet på fantasy, sci-fi, superhjältar, action, humor och allt vad det innebär. Nu på årets magnifika Seriefest gör vi debut för oss själva och spänningen är olidlig.


Vill du läsa mer om utställarna? Gå in under fliken Fansinförsäljare så hittar du deras presentationer och hemsidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.