2023-09-01

Intervju med fanzinisterna: Astrid!




Berätta lite om dig själv, vem är du?
Jag är illustratör, manga och Webtoon tecknare från finfina Österlen.

Vad gör du för serier och hur började det?
Mina serier är allt från action och drama till romance och comedy, allt med min egna tvist. Mitt intresse för manga upptäckte jag på skolbiblioteket i högstadiet och på gymnasiet introducerade min vän mig till Webtoons. Allt läsande gjorde att jag ville spinna loss på mina egna idéer.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?
Jag planerar att sälja flera olika prints, varav en är en serie sida som var med i Portal #2. Det kommer även att finnas fika stickers serverade på kakfat. Eftersom jag är främst en webbserie tecknare kommer det finnas gratis flyers till min pågående webtoon och på mina visitkort finns länk till mina andra serier online.

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fanzin?
Hmm, det finns många tips man kan ge. Ett praktiskt tips är att alltid göra flera utkast av sina manus och thumbnails och att låta serieidén hinna gro innan man börjar teckna på riktigt. Då hinner man utforska sina idéer och har möjlighet till olika alternativ för sitt berättande.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.