2016-03-17

Intervju med fansinisterna: Eileen Laurie!




När började du rita serier och göra fanzin?
Jag började rita serier 2011 och pluggade serieteckning på Malmö Högskola 2013. Jag självpublicerade mitt första fanzin 2014 som jag sålde på altcom I Malmö. 

Vad är det som du gillar mest med att göra serier och fanzin?
Jag tycker mycket att möjligheten att berätta med bilder och att det finns så många sätt att göra serier. Det känns som jag just börjat och jag ser fram emot att se hur mina serier utvecklar sig.


Vad kommer du att sälja på Malmö Seriefest?
Jag håller på med en serie som heter "Killer Jellyfish Trash the Planet" och har skapat två fanzins som jag kommer att sälja. Mina mördarmaneter är minst sagt kompletta idioter men jag tycker om att teckna dem. De är som anti-superhjältar, de kan göra vad som helst, men resultatet är alltid tråkigt - för jellyfish eller någon annan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.