2018-01-16

Intervju med fansnisterna: Jan Hoff!


Berätta lite om dig själv, vem är du?

Jag heter Jan Hoff, jag är en serietecknare från Lund. Med mig har jag grisapan Eepej och tekannan, två seriefigurer.

Vad gör du för serier och hur började det?

Jag gör grisapan Eepej, tekannan och en mängd andra serier. Ganska ofta gör jag västernserier också. Jag började teckna redan när jag var liten, det finns ingen specifik startpunkt.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer att sälja ett fanzin med Eepej som givits ut av Plutonium comics i Floda. Vidare ett fanzin med Tekannan: Åstadkonster. Kanske även något annat.

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Man bör läsa många serier, såväl gamla som nya, bra och dåliga, både allvarliga och komiska. Blir man glad och inspirerad av serier så gör man kanske själv serier som är trevliga att läsa.




Vill du läsa mer om utställarna? Gå in under fliken Fansinförsäljare så hittar du deras presentationer och hemsidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.