2018-02-01

Intervju med fansinisterna: Lukas Olsson!



Berätta lite om du själv, vem är du? 

Jag heter Lukas Olsson och har ritat och tecknat sen långt tillbaka. För några år sen tipsade en kompis mig om att jag borde göra serier med mina "figurer" till vår studentnations tidning. Efter det började jag teckna en massa grejer till olika delar av lunds studentliv. Det här är första gånger jag ställer ut med mina grejer utanför Lund!

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer framförallt att sälja serieillustrationer av mina figurer. En kommer kunna köpa både original och kopior. Ska försöka fixa en kalender också. Jag jobbar på't!

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin? 


Vet inte,  letar nog själv efter bra tips egentligen. Antar att det bästa är att teckna, teckna och fortsätta teckna så kommer serien av sig själv för att felcitera Astrid Lindgren.


Vill du läsa mer om utställarna? Gå in under fliken Fansinförsäljare så hittar du deras presentationer och hemsidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.