2023-08-14

Intervju med fanzinisterna: Monica Nielsen!



Berätta lite om dig själv, vem är du?
Jag heter Monica, också känd som drawingbambi. Jag tog precis examen i engelsk litteratur och jobbar även som översättare. I lång tid har jag ritat serier, och allt började när jag läste Tokyo Mew Mew för första gången när jag var 8 år gammal. Den serien fick mig att inse att det fanns ett medium som passade perfekt för mitt skapande. Sedan dess har jag ritat serier! Serierna jag skapar idag, och som kommer att säljas på Seriefest, är lite annorlunda från det jag gjorde när jag var 8. Nu vill jag utforska mediet med lite skräck och mycket inspiration från olika serieskapare som Junji Ito, Emily Carroll och Tillie Walden.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?
Jag kommer att sälja serier, prints och lite klistermärken. Mycket är nyproducerat och kommer att säljas för allra första gången. Siren är en av de serier som kommer att säljas, vilket är en serie om idolen Helena och hennes äventyr.

Vilket tips vill du ge någon som vill göra serier?
Kom igång! Det svåraste som finns för mig är att påbörja ett nytt stadie i skapandet av en serie. Om det är färgläggning, manuset eller självaste idéen, så kan det vara lika svårt. Att komma över denna form av rädsla är svårt, men så värt det i slutet! Om du behöver motivation till att komma igång, så kan jag bara säga att jag tror på dig! Jag hejar på dig! Du klarar det!! Så kom igång och skapa!

Instagram: drawingbambi
Twitter: drawingbambi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.