2023-08-31

Intervju med fanzinisterna: Mikael Lopez!


 

Berätta vem du är! Vad gör du för serier och hur började det?
Jag är en författare och redaktör som skriver spekulativ fiktion, ofta vemodig och kontemplativ,
nästan uteslutande på engelska. Jag ville ursprungligen skriva för film, men när förlaget Peow
grundades blev jag ombedd att skriva något kort som kunde tryckas lagom till det årets Stockholms
seriefestival, och sen dess har jag ägnat mig åt att skriva serier.

Vad kommer du att sälja på Malmö seriefest?
Jag kommer att sälja min samling A Cold Place Between the Shores (ett samarbete med tecknarna
Artyom Trakhanov , Lem , och David Aguado ), min bok Berzerkid (ett samarbete med tecknaren
Gax ), samt ett dussin böcker från Peow (som jag var biträdande redaktör för i ett par år).

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fanzin?
Avsluta det du påbörjar, och påbörja inte något som det är osannolikt att du avslutar (i mitt fall ett
900 sidor långt fantasyepos som mitt andra verk).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.