2017-03-13

Intervju med fansinisterna: Aiden Kvarnström!



Berätta om dig själv, vem är du?

Jag är ett fan av skräck som insåg att det är mycket lättare att vara rolig än läskig, en transman som tröttnade på att det knappt finns media med HBTQ+ karaktärer och bestämde sig för att skapa en egen, och en punkare som gillat cheesy pop lika mycket som punk rock.

Vad gör du för serier och hur började det? 

Monster! Spöken! Critters! All jokes aside så är det allra mest någon sorts urban fantasy, typ. Fast nästan inge är straight. Oh, how the tables have turned. Rätt lättsamma grejer för det mesta. Jag har alltid tyckt om att rita och har velat bli konstnär sen jag var 12, och i trean på gymnasiet påminde en kompis mig om att serie kan vara fantastiska, så jag började rita dem, och what do you know, det var kul.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest? 

GRIM, ett fanzine om ett punkspöke, Creature feature shorts, ett fanzine med korta skämtserier om övernaturliga varelser, möjligtvis några blandade A6 fanzine med blandade teman. Mer om jag hinner teckna färdigt :').

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Läs serier. Se vad du saknar i dem. Skapa det själv + fastna inte i kvalité på tryck och papper. Ens första fanzine går bra att göra på skolans skrivare /hemmaskrivaren/ i biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.