2017-03-22

Intervju med fansinisterna: Svalan Sörblom!



Berätta om dig själv, vem är du?

Född och uppvuxen i Stockholm och numera Malmöbo.Jag har tecknat hela mitt liv, det är det bästa som finns. Jag gillar när det är lite äckligt och otäckt, jag mår liksom bra av det.

Vad gör du för serier och hur började det?

Jag testade göra serier när jag gick på konstskola för några år sen för att jag fick sån prestationsångest av att måla. Jag gör serier som handlar om det jag ser omkring mig men alltid med en surrealistisk twist. Mitt första riktiga serieprojekt påbörjade jag i höstas när jag gick på kursen "Serieteckning och visuellt berättande" på Malmö Högskola.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag säljer min serie "Sockergäst" som jag arbetat med några månader nu. Den är skriven och tecknad av mig och handlar om silverfiskar!

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Det är egentligen bara att köra på, alla kan göra det!
En sån lång häftapparat är jättebra att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.