2017-03-07

Intervju med fansinisterna: Stina Rahm!



Berätta om dig. Vem är du? 

Jag jobbar i spelbranschen som concept artist och creative/art director samt har just börjat försöka frilansa / jobba med egna projekt på deltid. Under året hoppas jag komma igång ordentligt med ett serieprojekt jag funderat på ett tag.

Vad gör du för serier och hur började det?

Eftersom jag är sjukt ny på hela serieområdet så har jag bara gjort en serie så här långt. Det är en kort serienovell om en tjuv och om att saker inte alltid är som de först verkar. Jag är också i planeringsstadiet av en ny serie som jag kommer jobba på under året. Det kommer vara en äventyrsserie som handlar om att växa upp och hitta sin plats i världen. Ganska klassiskt måhända, men whatever, man ska göra det man tycker om så man orkar hålla på känner jag. Jag har alltid tyckt om berättelser, i de flesta former och färger. Eftersom att rita alltid varit min största hobby, och nu även mitt yrke, så kändes det högst naturligt att försöka kombinera dessa och ha möjligheten att skapa äventyr på egen hand. Jag läste lite seriekunskap i en kurs förra året där jag fick testa på det lite mer på riktigt och insåg att det var precis så kul som jag trodde.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer att sälja min korta serienovell "The Thief and the Golden Egg", prints, nyckelringar och kanske lite annat smått och gott.

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Jag ger de rådet jag försöker banka in i mitt eget huvud hela tiden. Att bara köra på trots att man inte vet riktigt hur man ska göra. Jag har länge undvikit att börja med olika projekt av rädsla att behöva se min egen inkompetens i vitögat. Mitt mål 2017 är att försöka släppa det. Bättre att börja och att det kanske inte blir riktigt så fantastiskt som jag önskar, än att det inte blir något alls. I absolut värsta fall har jag ju iallafall lärt mig något på vägen till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.