2017-03-27

Intervju med fansinisterna: Christoffer Hjalmarsson!


Berätta om dig själv, vem är du?

Jag är en underhållare och serietecknare som drömmer om att en dag bli en av dom mest berömda serieskaparna i hela världen.

Vad gör du för serier och hur började det?

Jag har tecknat fanzines i flera år och är väl åtminstone relativt känd i underground kretsarna här i Sverige med mina superhjälte och äventyrsserier som går under mitt gemensamma "säljarnamn" C.H/COMICZ (http://chcomicz.blogspot.se/).
Mitt stora serieprojekt är Salamander som är en post-apokalyptisk action-äventyrs serie med mycket atmosfär och drama. Har pratat om den redan på Seriefest för några år sedan men har sen dess bytt stil och färglägger nu nästa nummer digitalt istället för i vattenfärg.
Mitt skapande började när jag var liten och ville ha alla figurer jag såg i tecknade barnprogram som leksaker. Jag kunde såklart inte få det då det inte fanns ekonomi nog för att det skulle gå igenom så jag började kompensera det jag inte hade och ville ha genom att teckna gubbarna istället. Och resten är historia!

Vad kommer du att sälja på Malmö Seriefest?

Första nummret av Salamander precis som förra året liksom en äventyrsserie vid namn Sons of Plunder och en självbiografisk serie om mig själv. Nästa nummer av Salamander kommer förhoppningsvis att bli klar till SIS i Maj men vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.