2017-03-23

Intervju med fansinisterna: Fridhems folkhögskola!


Berätta om er själva, vilka är ni?

Clara: Jag är 22 år och kommer från Uppsala. Jag bär mitt serieskapande som ett smycke kring mitt hjärtas hals. 

Daiki: Jag är 23 år och kommer från Malmö. Fylld av påhittade figurer och är snabbast i klassen på rubikskub. 

Amanda: Jag är 22 år och kommer från Lund. Jag är en nykomling till serieskapandet och vill lära mig hur man arbetar med serier. 

Emil: Jag är 26 år och kommer från Tyringe. En gång fick jag svindel i en saltgruva i Rumänien, när jag var liten gjorde jag en serie om ett träd som var vän med en höstack. Den sög, nu är jag här. 

Moa: Jag är 20 år och kommer från Filipstad. Jag har gjort serier länge, bara för mig själv på mitt rum men nu är jag här och ska sälja fanzines på Malmö Seriefest. 

Mikaela: Jag är 21 år och nyinflyttad till Malmö. Är en nykomling i Dotterbolaget där jag får träffa massa balla och inspirerande serietecknare. Mina serier just nu är självbiografiska, ritar mycket kroppsvätskor och tycker det är fint. 

Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Vi kommer att sälja de fanzines vi gjort under året!! Och kanske några prints :)

Vilka tips vill ni ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Clara: Det är okej att göra fula serier.

Daiki: Gör det i skolan. det blir billigare.

Amanda: Go crazy!

Emil: Bli vän med någon som haren state of the art kopiator, cuz u gonna need it...Typ ett studieförbund. 

Mikaela: Olika tekniker ger olika stämningar. Testa olika kompositioner, tekniker och material!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.