2017-03-08

Intervju med fansinisterna: Ebba Edenström!



Berätta om dig själv, vem är du?

Jag är animatör och grafiker och nybörjare på serier. Har tidigare pluggat spelutveckling och även klassisk animation i Kanada ett år, kom hem och började jobba med att animera spel, men är numera mellan jobb och passar på att satsa lite extra på mina egna projekt/serier.

Vad gör du för serier och hur började det?

Har genom åren gjort små korta serier mest för mig själv, fick en skräckserie publicerad i tonåren, men sen inte gjort så mycket mer serier.

Jag är enormt inspirerad av alla coola indieserieskapare, både här i Sverige och utomlands, och många inom vänskapskretsen som gör serier, vilket har fått mig att äntligen sparka igång mig själv på riktigt och har påbörjat en av alla mina idéer jag samlat på mig genom åren, och hoppas på att snart kunna släppa den som webbserie.

Främst så skriver jag gärna serier på fantasy-tema och med mycket alver, med kvinnor i de flesta/största rollerna.

Vad kommer du att sälja på Malmö Seriefest?

På Malmö Seriefest kommer jag sälja ett litet smakprov på serien jag jobbar på nu. Kommer även sälja prints, klistermärken och nyckelringar.

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Då jag själv är ny på att göra serier så letar jag ofta själv efter tips på att komma igång och vad jag alltid hittar är att bara börja! Man måste inte alltid börja från början, har man en idé i huvudet så rita ut det, om det så är i början, mitten eller en scen från slutet, så rita upp det, spara inte på det i huvudet för länge. När man väl börjar nånstans så rullar det oftast på sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.