2024-08-17

Intervju med Fanzinisterna: Elin Holst

 

Berätta om dig. Vem är du?

 

Mitt namn är Elin Holst, och man kan hitta mig som seamonsterart på instagram mm. Jag är serietecknare och illustratör, en medlem av serietecknare kollektivet Patos och går just nu på projektåret på Kvarnby Serieskola.



Vad gör du för serier och hur började det?


Jag har ritat serier sen jag var liten och jag har helt enkelt aldrig slutat. När jag var liten blev det mycket av att imitera WITCH eller shonen manga och att drömma om episka hundratals kapitel långa serier jag ville skapa men nu för tiden ritar jag mer rimligt långa serier främst inom genrer såsom fantasy, scifi och skräck. Men gillar inte att begränsa mig till specifika genrer, så ibland blir det allt ifrån seriösa eller fåniga självbiografiska serier till mer abstrakta serier med fokus på en specifik känsla eller tanke som jag inte är helt säker på hur jag ska kategorisera. 

 


Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?


På Seriefest kommer jag sälja fanzine och art prints. Men ärligt talat så har jag varit mest hype på att göra klistermärken för första gången. Kommer antagligen ha för kul och mitt bord blir 80% klistermärken och 20% serier.



Vem borde läsa dina serier?


Tycker alltid den här frågan är lika svår att svara på, men jag tror mina serier är för folk som delar min kärlek för genre fiction och stora kvinnor med svärd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.