2024-08-14

Intervju med Fanzinisterna: Lina Svärd/Softlywool




Berätta lite om dig, vem är du?

Mitt namn är Lina Svärd, även känd som Softlywool online. Jag är en illustratör som älskar att göra färgranna och mjuka bilder!

Vad gör du för serier och hur började det?

Jag gillar att göra enkla serier som är lite självbiografiska, än så länge, något jag själv alltid tyckt om att läsa och även om jag inte har mycket erfarenhet än med serietecknande så ser jag väldigt mycke fram emot att lära mig mer och utvecklas i mitt berättande och förhoppningsvis göra något större i framtiden. Tycker även väldigt mycket om slice of life och äventyrsserier av olika slag! Det har alltid inspirerat mig.

Vad kommer du sälja på seriefest?

Mitt första serie zine vid namn Bodyarmor, en kort självbiografisk serie med lite fantasy överdrag!
Kommer även sälja prints, stickers och bokmärken!

Vem borde läsa dina serier?

Just den jag har gjort nu riktar sig framförallt till åldrarna 16-30 ungefär, men jag tror det är något viktigt iallafall för mig att berätta om. Något som kan hända vemsomhelst i egentligen i tonårs/vuxen ålder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.