2024-08-07

Intervju med fanzinisterna: Jan Hoff


Berätta om dig/er. Vem är du/ni?

Jan Hoff. Jag är serietecknare.


Vad gör du för serier och hur började det?

Jag gör olika serier. Tidigare har jag gjort västernserier, rymdserier, fantasyserier, landsbygdsserier och en massa annat. Nu gör jag huvudsakligen äventyrsserien EEPEJ samt satirserien TEKANNAN. Ja, hur börjar egentligen detta med serier? Det är väl ytterst sprunget ur ett behov av att få berätta, att få hitta på? Man vill att en berättelse ska bli till, att bilder av aldrig tidigare skådade ting och världar ska bli till. 


Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer att sälja Eepej, Tekannan och lite blandat gammalt. Jag kommer även att sälja antologin Serienördens djurbok (där jag har gjort ett av bidragen).


Vem borde läsa dina serier?

Jag tror att mina serier passar bäst för läsare som är positivt inställda till seriemediet och har läst mycket serier. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.