2024-08-22

Intervju med Fanzinisterna: JoJa


Berätta om dig/er. Vem är du/ni?

Hej! JoJa här! Jag är serieskapare och illustratör verksam i Malmö med många bollar i luften. Vill en se mer från mig kan en kolla in @inkandgloves på Insta


Vad gör du för serier och hur började det?

Serierna jag gör är antingen självbiografiska serier eller äventyrsserier starkt influerade av manga. Jag har alltid haft ett intresse för serier men det var först när jag kom i kontakt med mangaserier som tonåring som jag fick ett intresse för att teckna och själv skapa serier.


Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Hos mig kommer det att finnas en blandning av stickers, posters, tote bags och förstås serier.


Vem borde läsa dina serier?

Gillar du manga, serier med queera ämnen och retro vibes? Då kan mina kreationer vara något för dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.