2024-08-12

Intervju med fanzinisterna: Niki Hjort



Berätta om dig/er. Vem är du/ni?

Mitt namn är Niki Hjort, jag studerar japanska på universitetet om dagarna och är serietecknare på fritiden. Jag är känd för bland annat min självpublicerade bok ”Howlglint”, som redaktör för den nya mangaantologin ”Rosett” och även som ny medlem i Nosebleed Studio. 


Vad gör du för serier och hur började det?

Jag tecknar serier inspirerade av manga. Allt började med att jag utvecklade ett stort intresse för serieformen under Sveriges första ”mangavåg” som barn. Efter att jag först plockade upp mangan ”Tokyo Mew Mew” så blev jag totalt fast och har varit det sedan dess! 


Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer att sälja mina böcker, zines och annan kul merch så som klistermärken, pins och nyckelringar! 


Vem borde läsa dina serier?

Alla de som både redan har ett intresse för eller är nyfikna på manga! Mycket av det jag skapar innehåller även lesbisk romans. 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.