2024-08-10

Intervju med Fanzinisterna: Lars Krantz & Eddie Karlsson

Lars krantz:



Berätta om dig/er. Vem är du/ni?

Jag är serieskapare och illustratör.


Vad gör du för serier?

Jag försöker göra serier som liknar de jag inspirerades av då jag var barn. Eller i alla fall så jag vill minnas dem.


Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Mina egna böcker. Jag kommer även sälja min och Max Gustafsons nya bok, Partiets Själ. Max har skrivit manus och jag har tecknat.


Vem borde läsa dina serier?

Gillar man genrelitteratur, skräck och mörka teman,


Eddie Karlsson:


Berätta om dig/er. Vem är du/ni?

Eddie Karlsson, 37 år. serieskapare och tatuerare.


Vad gör du för serier och hur började det?

Jag har tecknat hela livet. Men med just serier hade jag ett stort hålrum mellan tonåren och fram till 29 års åldern. Sedan dess håller jag på lite hela tiden med små projekt och serier.


Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Fanzines och prints. bl.a Pelarhelgon III.


Vem borde läsa dina serier?

ljusväsen och orber, samt folk som uppskattar material. Jag använder mycket akryltusch, kol, grafit osv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.