2024-08-15

Intervju med Fanzinisterna: Ulrika Balla

 

Berätta om dig. Vem är du?

Jag heter Ulrika men ni kanske känner mig mer som Ballamanga. På dagen är jag högstadielärare i matte och NO men på kvällar och helger jobbar jag med mina serier och ritar gulliga dinosaurier. Jag är från Östergötland men bor nu i Norrland.


Vad gör du för serier och hur började det?

Jag gör serier med inspiration från den japanska mangan. När jag började läsa manga i lågstadiet var jag direkt fast i den berättarstilen. Min första färdiga serie gjorde jag i högstadiet och har 10+ år senare utvecklats och gjort mer än 10 serier, korta som långa.


Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer bland annat att sälja min serie Pretty Robin, som handlar om en tjej som vill sluta vara populär, och är uppdelad i tre delar. Jag kommer också sälja mina två 24-timmarsserie-samlingar. Det är en blandad kompott med serier som är gjorda på max 24 timmar vilket är en rolig utmaning jag försöker att göra varje år.


Vem borde läsa dina serier?

För de som gillar må-bra historier och kanske till och med tycker om pinsam humor kommer tycka om mina serier. Jag har testat lite olika genres genom åren, men pinsam humor är min favoritgenre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.