2024-08-09

Intervju med Fanzinisterna: Monica Nielsen "Drawingbambi"



Berätta om dig/er. Vem är du/ni?

Jag är en serietecknare som älskar att rita serier om allt möjligt. Utanför serierna är min

favorithobby att tända doftljus och låtsas att jag är på ett lyxigt hotell.


Vad gör du för serier och hur började det?

Ett tema som brukar finnas i mina serier är, utan att hitta ett bättre ord för det; "obekvämt." Jag

tror det började när jag gick i gymnasiet och vår konstlärare fick oss att jobba kring mörka och

dystra ämnen. Nu kommer jag jobba såhär för alltid!


Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Jag har två nya zines och en ny antologi som kommer med. GHOST OF U och Modern Saints

är två zines som jag har jobbat på under senaste månaderna. Båda zines är mycket olika och

jag längtar tills jag ska visa fram dem! Sen är antologin Mängazine 2 också med, en antologi jag

deltog i med massor av fantastiska serietecknare var vi ritat svensk manga. Förutom dessa

nyheter kommer också lite grejer från förra årets Seriefest, som serierna SIREN och Limbo,

samt prints och stickers!


Vem borde läsa dina serier?

Alla som vill uppleva något. Att uppleva och få tankar kring den konst man tar in är det bästa

inom konst, enligt mig. Jag strävar efter att skapa serier som folk kan få en upplevelse ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.