2024-08-20

Intervju med Fanzinisterna: Henrik Svensson Dalgren


Berätta om dig. Vem är du?

Mitt namn är Henrik Svensson Dalgren och jag är datorspelsutvecklare på dagstiden och serietecknare på kvällen.


Vad gör du för serier och hur började det?

Jag gör action och superhjälte serier. Det började när jag gick i gymnasiet och jag läste Marvel’s och DC’s serier. Idén att jag själv kunde göra samma sak satte sig och jag bestämde mig för att söka in till Malmö Universitet och läsa där. Resten är historia.


Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer sälja mina nya alster, bla. Dragon vs Knight som handlar om en riddare, en drake och en helikopter… vill ni ha mer så får ni läsa.


Vem borde läsa dina serier?

Folk som gillar action, rolig dialog och som vill se hjältar och skurkar i strid med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.