2024-08-09

Intervju med Fanzinisterna: Saga Holmgård


Berätta om dig. Vem är du?

Jag heter Saga och bor i Holmsund utanför Umeå där jag sitter och tecknar serier. Ibland är jag även ute i naturen. Det tycker jag är kul!


Vad gör du för serier och hur började det?

Jag tecknar gärna fantasyserier. På sistone har jag tecknat mest manga men jag arbetar i många stilar och väljer det jag tror passar berättelsen bäst.

Det började redan som liten då jag älskade att läsa Bamse och Asterix och jag försökte teckna mina egna serier. I gymnasiet ville jag bli serietecknare men jag valde att plugga spelutveckling för att ha lite fler framtidsmöjligheter.


Vad kommer ni sälja på Malmö Seriefest?

Jag har mängazine volym 2 som jag deltagit i! Dessutom har jag prints och klistermärken och annat.


Vem borde läsa dina serier?

Gillar du fantasy- och äventyrsberättelser med fokus på relationer mellan figurerna så gillar du nog det jag gör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.