2024-08-19

Intervju med Fanzinisterna: Nathalie Karlsson/littlelionlie

 

Berätta om dig. Vem är du?


Halloj! Jag heter Nathalie Karlsson, eller @littlelionlie online. jag är en serietecknare, illustratör och nyligen utbildad 2D animatör!



Vad gör du för serier och hur började det?


Jag har ritat serier så länge jag kan minnas, då jag alltid haft en kärlek för att teckna och att skriva berättelser. Jag tog mitt intresse vidare till gymnasiet där jag pluggade serieteckning i Malmö, och sedan såklart på Kvarnby serieskola därefter. Jag jobbar helst i en variation av genrer och teman när jag gör mina serier. Jag gillar nog mest magisk realism, men även drama och romantik. Manga och indieserier har varit störst inspiration för mig när jag växte upp och jag hoppas det lyser igenom i mina egna verk!



Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?


Jag kommer ha med mig den sprillans nya antologin ''ROSETT'' där jag och 11 andra serietecknare medverkar. Det är en manga-inspirerad antologi med ''Magical Girl"-tema, så riktigt kul grejer! Sedan kommer jag ha med mig ett fanzine av min 24 timmars serie ''The Wanderer'', samt ''Forgetting Moon'', en postapokalyptisk serie med romans, sorg och mystik. Jag kommer utöver mina serier även sälja lite virkade gosedjur, prints, klistermärken,nyckelringar och handgjorda broscher.



Vem borde läsa dina serier?


Alla! Eller, de som vill såklart :) Jag gör serier mest för unga vuxna, då jag själv är en ung vuxen, men jag tror mina verk passar de flesta åldrar. Mina serier kan ibland vara ganska så vaga i vad de handlar om, så om du gillar att tänka till och lägga in dina egna känslor i det du läser så tror jag att det jag skapar hade passat dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.