2024-08-12

Intervju med Fanzinisterna: Oscar Westberg

 




 Berätta om dig. Vem är du?

Jag är en frilansillustratör och serietecknare. Jag gör grafik åt spel och skriver, ritar samt publicerar mina egna serier.

 

 

Vad gör du för serier och hur började det?

 

Jag skapar framförallt fantasyserier, ofta med riddare. Mitt intresse för serier började när jag var liten och läste Kalle Anka och Tintin, då ritade jag av karaktärerna och skapade mina egna serier. 

 

 

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

 

Jag kommer att sälja mina egna serier, rollspelsböcker och klistermärken.

 

 

Vem borde läsa dina serier?

 

Om man gillar fantasy, rollspel, detaljerade tuschteckningar och äventyrsberättelser kommer man säkert gilla mina berättelser!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.