2024-08-18

Intervju med Fanzinisterna: Mikael Lopez



Berätta om dig själv! Vem är du?

Jag är en författare som skriver spekulativ fiktion, ofta lite vemodiga berättelser. Jag är även redaktör och arbetar bland annat med förlaget Peow och Oscar Westberg.


Hur började ditt serieskapande?

Av en slump! Jag ville ursprungligen bli manusförfattare för film, men jag fick chansen att skriva ett kort manus åt en illustratör och fastnade för serier istället!


Vad kommer du att sälja på Malmö seriefest?

Min samling A Cold Place Between the Shores (ett samarbete med tecknarna Artyom Trakhanov, Lem och David Aguado ), min bok Berzerkid (ett samarbete med tecknaren Gax), och en handfull böcker från Peow.


Vem borde läsa dina serier?

Alla som gillar spekulativ fiktion med litterära ambitioner och oväntade vändningar men som trots det inte blir för tung och högtravande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.